STÄDDAG


M i full gång med att kratta i häcken



Igår kom vi på att det var städdag på vårt kvarter idag, vi brukar ha det en gång på våren och en gång på hösten. Så M och Thyra gav sig ut vid 9 i morse med kratta för att hjälpa till. Jag fick ta hand om bäddning och avdukning av frukost först och sen gick även jag ut. Som vanligt rensade vi i häcken runt omkring vår tomt, eftersom vår tomt ligger precis vid kvarterslokalen tycker nog vår vicevärd att det är viktigt att det ser fint ut där så hon burkar låta oss greja med den. Thyra var hur blyg som helst för de andra grannarna som var ute och städade, så fort någon gick förbi oss ställde hon sig mellan mina ben och gömde sig. Vi var nog ute i ca 2 timmar sen var allt klart. Det var helt ok väder ute så det var en skön förmiddag vi fick idag.




Thyra hjälper M med häcken


Det fick bli en tidig lunch idag för M hade samling med fotbollen redan 12, så nu sover sessan och jag slappar lite i soffan. Om några timmar ska jag iväg på seans...spännande! Jag har varit på det förut men den här gången ska det visst vara lite annorlunda, får se vad mediet säger till mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0