...SEN LISEBERG

Mätta och lite fattigare åkte vi vidare till Lisberg. Planen var från början uträknad i minsta detalj (som vanligt när det gäller mig) men blev givetvis inte alls som vi tänkt oss. Tanken var att Thyra skulle somna i bilen från IKEA till Liseberg för att vara pigg och glad där, men hon hade INGA planer alls på att sova med betoning på inga för hon sov inte en sekund under hela besöket. Men men det gick rätt bra ändå, några små utbrott blev det men de gick snabbt över.



Redo för Liseberg

Det var många år sedan jag var på Lisberg och ännu fler sedan jag var vid barnkarusellerna. Thyra fick åka några karuseller men de flesta hade en gräns på 90cm och det är hon inte riktigt än. Vi åkte Farfarsbilarna, kaninresan, de små kaffekopparna, barnkarusellen och några fler. Thyra gillade det och ville åka mer hela tiden tills hon fick syn på kaninerna då var det inget annat som gällde längre. Hon fick sitta i kaninens knä och ville sen inte gå där ifrån. Vart vi än gick efter det skulle hon till kaninerna, så det fick bli ett besök till där.



Karuseller och kaniner


Det var massor med folk på Liseberg men vi tog det rätt lugnt och strosade runt lite. Det var inte bara Thyra som fick åka karuseller utan vi vuxna vågade oss allt på en del vi med. Jag har förvandlats från en modig liten skit som åkte allt till en äldre, försiktig och mesig mamma som inte vågar åka något knappt. Men jag är imponerad av mamma och pappa som gav sig upp tillsammans med M i den nyaste och mest galna karusell som fanns - Uppswinget. Jag stod på marken tillsammans med Thyra och tyckte synd om den där uppe  :) Men jag åkte Uppskjutet och Balder så lite åkte jag faktiskt.



Mamma och pappa på väg upp i Uppswinget


Här ser ni den galna karusellen!


Pappa och M åker kanonen


Efter alla galna karuseller tog vi det lite lugnare och körde lite femkamp. M förlorade mot mig och skyllde på att han sträckte sig i armen när han åt mat (och det vill han att vi ska tro på...dålig förlorare säger jag bara!) Vi spelade givetvis på några chokladhjul och fick med oss lite Plopp, bilar och Daim hem, dock ingen stjärnvinst. Efter en toppendag somnade Thyra till slut gott i bilen strax utanför Partille och sov sen hela vägen hem.


Vi hade verkligen en toppendag på Liseberg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0