JULAFTONSKVÄLL

...nästa ställe var Majåker, där hela släkten på mammas sida var samlad, till och med nytillskottet i släkten - lille Valter. Än en gång var det dags för ett välsmakande julbord :) Här var det lite fler barn och alla var spända och väntade på att tomten skulle komma. Och till slut gjorde han det, tillsammans med tomtemor. Thyra var inte alls rädd utan vågade gå fram själv och hämta sina julklappar (trodde jag aldrig!) och hon vågade till och med KRAMA tomten (trodde jag heller aldrig!) inte bara en gång utan VARJE gång hon fick en julklapp. Det var en stund med ivrigt rivande i papper och glada miner när alla fick se vad som gömde sig i julklapparna :) Efter det la sig lugnet och barnen försvann iväg på olika håll i huset för att leka med de nya julklapparna.

Lite senare på kvällen var det dags för de "vuxnas julafton", en tradition som vi haft ett par år. Den går ut på att man ska köpa en julklapp för ca 40kr på en bestämd bokstav och färd, i år var det färgen gul som gällde och bokstaven i. Sen drar man en lapp och så får alla varsin juklapp, det brukar bli lite smått kaos men i år var det värre än någonsin, men det löste sig till slut :) Alla gnäller varje år över hur svårt det brukar vara men ändå har alla kommit på jättebra saker att köpa! "Årets julklapp" blev gula innetofflor från IKEA (och jag som trodde jag var ensam om den idén...).




Julafton 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0