MIN MÅNDAGKVÄLL

Måndagkvällar är min egen kväll, då sitter jag i soffan och slappar medan M tränar fotboll och sessan sover. Skönt med lugn start på veckan.


Det är inte många dagar kvar till jullov nu, och så här i slutet är det mycket annat än vanliga lektioner som händer. Idag var en sådan dag, vi var på Röda Kvarn med alla elever och tittade på film. Filmen vi såg var en svensk film som var oerhört gripande och berörde ALLA. Diskussionen vi hade efter filmen var givande och bra på många sätt. Det är intressant att få höra elevernas tankar om mobbing och hur man som lärare och förälder kan/ska agera. Så klart gick mammahjärtat igång under filmen och jag började fundera på hur det ska gå för Thyra när hon ska börja skolan. En förälders värsta mardröm måste vara att ens barn blir utsatt och ensam. Sådana hemska saker som mobbing borde inte finnas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0