ETT BESÖK I GÖTEBORG

Jag måste ju bara berätta om mitt och Thyras lilla äventyr under sportlovet...


Vi hade bestämt träff med Camilla som jag pluggade ihop med och som bor i Lerum numera. Sist vi träffades tog jag och Thyra bilen ner men då var Thyra rätt liten och sov då hela vägen ner, nu är hon större och inte lika förtjust i att sitta still. Så den här gången fick det bli tåg. Jag var lite nervös först för hur det skulle gå, men gud så smidigt det var att åka tåg, dels behövde Thyra inte sitta fastspänd och helt still hela vägen utan kunde greja lite och jag slapp oroa mig för trafiken i storstan och det här med parkering.


Camilla och hennes sambo Linus ska ha barn i slutet av mars och så är de mitt uppe i ett husbygge så istället för att vi skulle klampa på hemma hos dem bestämde vi oss för att vi skulle träffas på Universeum och sen äta lite gott tillsammans.


På tåget

Ritar lite

Thyra tyckte det var jättekul att träffa Camilla! Inte nog med det så hade Camilla med sig sin svägerskas två barn - Hugo och Herman, och tillsammans med dem sprang Thyra omkring på Universeum och tittade på fiskar, grodor, hajar, apor, ormar och allt annat kul som fannas att titta på där. Hon brydde sig inte så mycket om vart jag var utan hon hängde på killarna trots att de är 1 och 3 år äldre. Det var så kul att se dem tillsammans och se hur roligt de hade det. Roligast var helt klart när de stod vid ett jättestort akvarium med fiskar i för där kunde man stå vid kanten och plaska med händerna i vattnet. Det pratar Thyra om varje dag nu, hur hon och "Hujjo" som hon kallar Hugo stod och plaskade så att de blev alldeles blööö (=blöta).

Här står de vid akvariet och plaskar i vattnet för fullt...


Den här grodan var också väldigt rolig.


Efter närmare två timmar på Universeum började barnen bli trötta och hungriga så vi gick till Mc Donalds och åt. Det var nästan lika roligt som Universeum eftersom barnen åt Happy Meal och då fick varsin leksak, killarna blev nog tyvärr lite besvikna för Thyra fick en dinosaurie i sin låda och killarna fick varsitt rosa spel...

Mc Donalds


Efter maten åkte Camilla och grabbarna hem och Thyra somnade gott i vagnen så då passade jag på att gå på stan och shoppa lite...okej...en hel del....jag kan ju inte rå för att min favvoaffär ZARA finns i GBG. Vid 17-tiden var det dags att sätta sig på tåget för att åka tillbaka hem igen.

Kartorna de fick i början var intressanta



Sessan ♥

T A C K Camilla och Hugo och Herman för att ni gjorde den här dagen till så lyckad...som sagt Thyra pratar om den varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0