HÄRLIGA VÄSTKUSTEN

Nu är vi hemma efter vår lilla semestertripp till Kungshamn. Jag måste säga att det är något speciellt med att vara på västkusten på sommaren, kan inte förklara vad det är men något är det som gör kusten speciell. Tre härliga dagar i Kungshamn/Smögen tillsammans med fam Andrén/Sekund har vi haft. Vi bodde i en jättefräsch och fin stuga på Johannesviks camping. Första dagen var vädret helt ok för att vara den här sommaren, men från torsdag eftermiddag regnade och blåste det konstant i princip.


I en så här fin stuga bodde vi


Lite lek utanför stugan


Hela gänget samlat (nästan...)



Vi gjorde bästa möjliga av vädersituationen, bland annat så badade vi inomhus i ett jättefint badhus istället för stranden vid campingen där det var kallt och regnigt. När det höll upp passade vi på att gå ner till en av bryggorna vid campingen och fiska krabbor. Thyra har pratat om att fiska krabba sen den dag vi bokade in den här semestern så hon var förväntansfull. SÅ stolt hon blev när hon höll i linan alldeles själv! Efter ett litet tag tröttnade de små och de stora tog glatt över i stället...



Thyra och Olle fiskar krabbor...


...sen tog de stora över


Fångsten


Vi hann även med ett varv på bryggan inne i Smögen och ett besök på Nordens Ark. Hemresedagen bjöd på så dåligt väder att vi var tvungna att göra något inomhus så det fick bli ett besök på Överby, inte mig emot  :) Där gjorde jag tre fynd! Ett par tuffa leggings och en skjorta till Thyra och en jeansjacka till mig, en sån där kort jacka som jag så länga velat ha..kul, kul!


Thyra på Nordens Ark, de riktiga djuren var svåra att se så de konstgjora fick duga ibland


Thyra och Olle tittar på ormar



Mina älsklingar ♥


Suddigt kort men jag ville visa er hur mysigt Josef och M hade det en kväll  ;)

Thyra och Olle har lekt så bra tillsammans och haft jätteroligt, när vi skulle åka hem ville Thyra att Olle skulle följa med henne hem...sötnos! Det roligaste enligt dem var nog att hoppa i sängen! Sen har de även hunnit med att göra en koja att leka i, leka på lekplatsen, kasta stenar och sprungit runt runt.



V Ä N N E R ♥



F R I E N D S ♥



S Ö T N O S A R ♥


De här tre dagarna får göra ett trevligt avslut på den här sommarens semester. Vi har alla haft jättetrevligt och hoppas på fler semestrar tillsammans!



TACK för tre härliga dagar på kusten...vi kommer komma i håg Pelle P, Mats Wilander och Josefs och Ms middag med vin och räkor  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0