LEK, 2-ÅRSKONTROLL & SEMESTER

Vi trotsade blåsten på förmiddagen och cyklade iväg till en lekplats som vi inte varit på förut, det var väldigt uppskattat av vår lilla tjej (även jag och M släppte loss vårt barnasinne ett tag). Sen åkte M iväg och golfade med några kompisar och jag och Thyra lekte ett tag till innan det var dags att cykla hem och laga mat.

På eftermiddagen hade vi en tid hos BVC för en 2-årskontroll. Den här gången var det vikt och längd som kollades, och vår lilla tjej väger numera 11.1kg och är ca 85cm lång! Jag minns de första veckorna då vi var på BVC varannan dag eller nåt sånt. Då var man överlycklig om Thyra hade gått upp 10g, jag var supernojig med vikten eftersom hon krånglade lite med maten. Nu är det bara skoj att få komma till BVC och prata lite med sköterskan och se så att allt är bra. Nästa besök är om 6 månader, då skulle talet kollas lite extra. Efter BVC åkte vi till Rydéns för att se om vi kunde hitta några tights till Thyra, vita tights är inte vita särskilt länge numera. Där sprang vi på fam Sabel/Andersson, så vi hann prata igenom det sista inför vår semestertripp imorgon...

...DÅ bär det nämligen ÄNTLIGEN iväg till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld! Som vi har VÄNTAT och LÄNGTAT efter den här resan! Det ska bli superskoj att åka iväg och umgås med fam Sabel/Andersson och få se hur kul tjejerna kommer ha tillsammans.

Nej, nu MÅSTE jag i säng vi ska upp tidigt i morgon. Vi ses igen när vi är tillbaka  ♥



Lek på lekplatsen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0