MIDDAG I JÄRPÅS

Idag startade vi dagen med ett snabbt varv på torget. Jag var nämligen på jakt efter ett par sk "Foppa-tofflor", inga äkta utan bara ett par som jag kan ha på terassen som jag snabbt och lätt kan ta på mig. Jag hittade ett par cerisa som nu har fått flytta hem till oss. Efter vårt lilla varv på torget styrde vi bilen mot Järpås där farmor och farfar bjöd på smarrig mat idag - potatis och pannbiff - mmmm alltid gott att komma bort och äta någon annans mat. Till efterrätt bjöds det på godsaker från deras trädgård - jordgubbar och smultron. Behöver jag nämna att Thyra var hur nöjd som helst! Medan Thyra sov sin lunchnap spelade vi andra kort, något som hör till när man åker till Järpås  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0