SOMMARTID

Inatt ändrades tiden om till sommartid vilket innebar att vi drog fram klockan en timme. Det är ju alltid lite krångligt att få småbarn att vänja sig vid den nya tiden. Thyra brukar ju vakna vid sex på morgonen så med den nya tiden borde det ju bli sju, men inte då! Jag vet inte vad det var med mig igår men jag kunde bara inte sova, jag var trött men kunde inte somna, tror jag tittade på klockan sista gången strax efter två på natten och så vaknar Thyra redan klockan sex (sommartid!), så dagen idag har varit lite som i en dimma.

Min plan idag var att åka till Överby och shoppa lite men det orkades absolut inte med. Istället fick det bli en vända till jouren för att få något mot det konstiga som drabbat min mun, jag fick lite penicillin så jag hoppas att det ska försvinna snabbt för det är inte någong skön känsla i munnen och iheller nte roligt att äta något när man inte känner vad det smakar. På vägen hem somnade Thyra, skönt tänkte jag då kan jag landa lite i soffan medan hon sover, men då ringde mamma och pappa och sa att de snart kom med tåget från Gbg, och jag hade lovat att hämta dem så det var bara att sätta in Thyra i bilen igen och fara iväg igen. Men sen fick jag god mat av mamma och pappa och en lång, skön slapparstund i deras fåtölj så det kändes helt ok. Efter någon timme var det dags för nästa vända ner till stan, då var det M som kom hem från träningslägret, tidigare än planerat så det var bra!

Nu ikväll har M och Thyra busat och lekt en massa och jag har fått egen-tid och passade då på att ta en lång, skön dusch i lugn och ro...härligt och välbehövligt! Nu sover sessan gott och jag och M är både jättetrötta och slappar i soffan.


Gulliga mormor hade shoppat två jättefina tröjor till Thyra - TACK!





Kommentarer
Postat av: Sofia S

Stort tack för i lördags! Supermysigt!

Jättefina tröjor, är det Zara mån tro? KRAMAR!

2009-03-30 @ 20:31:55
Postat av: Karin

Klart det är Zara, favvisaffären =)

2009-03-30 @ 20:39:14
Postat av: Sofia S

Hihi :-) är det luva på den prickiga? behöver lite sådana bra tröjor att ha under fodrade regnstället.. :-)

2009-03-30 @ 21:13:47
Postat av: Karin

Ja, det är luva på den prickiga tröjan.

2009-03-31 @ 11:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0