FEST FÖR MARIA

Idag fyller M's äldsta syster 40 år så ett jättegrattis till henne!!




Vi har redan tjuvstartat firandet av hennes stora dag för i lördags var det stor födelsedagsfest i Järspås bygdegård. Det var nog runt 70 personer som var med och firade och festen var jättelyckad! Maria hade gjort det jättefint i bygdegården, tre jättefint dukade långbord, supergod mat och tårta och framåt kvällen blev det dans till livemusik i form av Paulsson & Djup.



Här är vi precis på väg till festen



Så här fina naglar hade jag i lördags!


När vi kom till festen fick vi först varsin välkomstdrink och bredvid bordet där drinkarna stod satt M's pappa och erbjöd spetsad drink för dem som ville...jag fick spetsad drink och den var ingen höjdare kan jag inte påstå men ner slank den ändå  =) Efter drinken var det dags för en tipspromenad med frågor om Maria såklart. Trots att jag gick med M som borde haft alla rätt fick jag bara 8 av 13 rätt, M fick 9 rätt och vann då ett paket plåster. Passande eftersom han ALLTID slår sig!

Maria hade dukat tre jättefina långbord och hon hade även pysslat med bordsplacering, jag brukar vara lite skeptisk till just bordsplacering men de jag satt bredvid var jättetrevliga så det var inga problem. Jag satt mellan en dansk och en engelskman men de var båda bra på svenska så det behövde inte bli några språkliga bekymmer. Engelskmannen hade bara varit i Sverige i 7 månader men pratade ändå helt ok svenska, men språklärare som jag är var det härligt att höra honom prata på engelska.



M satt inte långt ifrån mig på festen


 

Maria hade dukat fint



Jobbarkompisarna sjöng en egenkomponerad sång för Maria


Under middagen hölls det tal och det sjöngs även lite sånger. Marcus och Monica gillade att sjunga och även att göra rörelser till sångerna, de lyckades göra precis tvärtom som vi andra men det bjöd på en hel del skratt så det gjorde inte så mycket.




M och Monica bjöd på skratt när de gjorde rörelser till en sång




Här äter vi god mat



Far & son


Efter mat dukades borden undan och gav plats för ett stort dansgolv. Mina fördommar om bandet som spelade var att de bara spelade dansband men där hade jag fel. De spelade alla möjliga låtar och det dansades för fullt, till och med jag och M var upp och dansade bugg. Vi insåg att vi inte var så duktiga på att dansa så till hösten ska vi gå buggkurs tillsammans med M's båda systrar och deras respektive. Det ska faktiskt bli riktigt kul, dels att få lära sig att dans men också att få göra något tillsammans.



Dansen är i full gång



Längre fram på kvällen blev dansen lite mer "vild"


Tusen tack Maria för en toppenkväll. Vi hade kul från det vi kom till vi gick hem och ont i fötterna från allt dansande men det var det värt!




"Kökspersonalen" som var så snälla och hjälpte till hela kvällen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fina ni var och vad roligt ni verkar ha haft!

2009-05-11 @ 21:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0