VÅR TRIPP TILL GBG DEL I

I fredags åkte vi till GBG för en liten weekend i samband med att M skulle springa Göteborgsvarvet. På vägen ner stannade vi till i Alingsås för att äta lite så vi skulle vara redo för att köra igång med shoppingen när vi kom fram till GBG (och för att vi var hungriga också så klart...). När man är iväg är det inte så himla lätt att äta nyttigt utan det handlar mest om att se till att få i sig någon form av mat i någorlunda rätt tid, så i Alingsås blev det McDonalds. Kanske inte den bästa uppladdningen för M men det brydde han sig inte om, och Thyra åt glatt både strips och hamburgare.


Thyra och M på McDonalds i Alingsås



 

Thyra går i sin fars fotspår och gillar att äta på McDonalds




Efter matpausen styrde vi bilen mot Nordstans parkeringshus och lite shopping. Vi gick direkt till min absoluta favoritaffär ZARA och som alltid hittade jag massor med fint till Thyra. Nu börjar hon snart bli tillräckligt stor för att kläderna på den lite större avdelningen ska passa och det blir ju livsfarligt för herregud vad mycket fint det finns där!! Thyra fick flera tröjor, ett par shorts och ett par skor...jag fick INGET och M fick ett par solglasögon. Alltid när jag är iväg och shoppar så handlar jag till Thyra i första hand, vet inte varför men antagligen för att det finns så mycket fint till henne. Funderar på att ta mig en tripp till Gbg i slutet av sommaren, början på hösten och då BARA titta på kläder till MIG. Hur som helst så är jag nöjd med alla köpen till sessan.



Inviger nya vagnen ute till sessans stora förtjusning



 

Glasspaus



 

Mmmm glass är gott


 

Jagar duvor


Till slut kände vi att vi var färdiga med shoppingen och åkte då till hotellet för att checka in. Hotellet var jättefint och vårt rum var stort och fint. Om Thyra fick bestämma skulle vi nog varit på hotellrummet hela tiden.



Utanför hotellentrén




På kvällen gick vi till en restaurang som låg i närheten för att äta. Det var första gången vi åt på en lite finare restaurang med Thyra och det gick väl så där kan vi säga... Första vattenglaset åkte i marken och ALLT vatten rann ut, MYCKETgnäll blev det eftersom hon var så trött, beställde in en barnpizza som var lika stor som en vuxenpizza och Thyra åt väl ungefär en tiondel, gaffeln åkte konstant i golvet och egen stol gick inte att sitta på utan mammas knä var det enda som gällde. Vi åt upp vår mat,bad om notan och gick hemåt igen. Någon gång ska vara den första och med lite träning så ska vi nog klara av att äta på restaurang igen, även om vi just nu är lite avskräckta ifrån det.



Leker med det STORA vattenglaset så att allt åker ut


 

Thyras "barnpizza"



 

Mammas knä var bäst att sitta i




Tillbaka på hotellet trodde vi det skulle vara svårt att få Thyra att somna eftersom hon skulle sova mellan oss i vår säng men det tog inte mer än fem minuter så stensov hon, inte undra på att det inte var så roligt att vara på restaurang när man är så trött. Jag och M låg i sängen och såg på Talang och sov sen båda två innan programmet var slut. Kvällarna har definitivt förändrats sen man fick barn men vi var väldigt nöjda med vår lugna kväll och det är ju det som är det viktiga!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vad mysigt med GBG-tripp! Tack för din snälla kommentar hos mig. :)



Kram

2009-05-17 @ 20:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0