FADDERBARN

Igår satt jag och översatte fadderbrev från olika faddrar genom organisationen PLAN. Det är en fivillig uppgift som jag erbjudit mig att göra för att hjälpa PLAN, jag tror jag hållt på med det i ungefär 6-7 år nu.

När jag satt och skrev blev jag påmind om vårt fadderbarn Lidia som kommer från Guatemala, hon är nu 18 år och därmed för gammal för att ingå i PLANs fadderorganisation. Vi har haft kontakt med henne sen hon var 7-8 år så det känns lite konstigt att inte ha någon mer kontakt. Istället har vi nu fått ett nytt fadderbarn - Johny som är 8 år och också kommer från Guatemala. Ska bli skoj att ha kontakt med honom särskilt som han kommer från samma land som Lidia, då kan vi jämföra och se om det är någon skillnad mellan pojkar och flickor.

För 200kr i månaden kan man bidra så att en hel by får det SÅ mycket bättre. Tänk dig, 200kr det är ingen stor summa att avstå varje månad, särskilt inte när man vet vad det går till plus att man känner sig stolt som hjälper dem som inte har det lika bra som vi. Något som ALLA borde tänka över och ställa upp på!

I morgon är det jag som tar mig tid och skriver det första brevet till vår nya "familjemedlem" lille Johny :)


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilken god sak! ♥

2009-11-19 @ 06:10:03
URL: http://lyckakanvaraenton.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0