BOKBESTÄLLNING

Nu har jag äntligen satt mig ner och beställt lite nya böcker. Jag har varit utan bok ett tag nu och det är inte bra, men nu så kommer det hem ett paket om några dagar. Den här gången blev det bara engelska pocket. Jag känner att min engelska blir mycket bättre och säkrare när jag läser böcker på engelska så det är lika bra att göra det ett tag nu. Även om jag tycker väldigt mycket om att läsa böcker på svenska. När det gäller engelska böcker är jag lite feg i mina val av böcker, jag kör lite på säkra kort så jag vet att jag kommer klara av att läsa den och förstå vad jag läser. Men bättre med en enklare bok som ger mig något än en bok som jag inte förstår. Det blir mycket chic-lit men det är lättläst och lättroat :)


This Charming Man
Snart kommer den här boken hem till mig...



MESSAGE IN A BOTTLE
...precis som den här.

 


Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag slarvar också med att läsa på engelska. Det är bekvämare på svenska, tycker jag. Jag har några på engelska du har inspirerat mig till att ta tag i nu. :)



Trevlig läsning!

2009-10-03 @ 08:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0