MYSIG HELG

Den här helgen kan sammanfattas med ett ord - FAMILJEMYS. Det är första gången på länge jag inte känner något sug alls att gå till jobbet i morgon. Anledningen är att vi har haft en så skön helg. Vi har tillåtit oss själva att bara vara och haft tid till att verkligen umgås och göra saker tillsammans istället för att bara stressa runt. Helgen har inte bara rusat förbi utan jag känner att jag har haft tid att njuta och ta det lite lugnt, inte en massa måsten och tider att passa hit och dit. Vi har grejat här hemma, tittat på hus och träffat vänner.

Igår var vi hemma hos Thomas, Emma och Alice och hade det trevligt. Vi blev bjudna på god tacos och smaskig äppelpaj. Både Alice och Thyra somnade gott fram på kvällen så vi vuxna kunde luta oss tillbaka med var sitt glas i handen och bara prata och umgås. Idag träffade vi äntligen det nyaste tillskottet i kompisgänget - lilla Minna. Hon är 4 veckor gammal och hur söt som helst, Johan och Camilla måste vara stolta föräldrar. Jag blir alldeles varm inombords när jag träffar små bebisar och direkt flyttas jag tillbaka ca 2 år, till tiden då vi precis hade blivit berikade med vår underbara skatt! Åh, bebistiden är så mysig! Varje ålder har verkligen sin charm för Thyra är hur gosig som helst just nu, skojar, pratar och busar för fullt :)

Det här var vår mysiga helg i korta drag, nu får vi ställa in siktet på nästa vecka som bjuder på första föräldramötet som föräldrar (gissa om man känner sig stolt!), barngympa, byggmöte, tjejmiddag och säkert mycket, mycket mer.

Nu blir det slapp i soffan till den otroligt "bra" serien som går på 4:an där alla är dubbade och rösterna låter hur inlästa som helst...ja, ja skönt att somna till i alla fall :)




Här är vår sessa 3 veckor gammal ♥


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Karin!

Va härligt det är med familjemys. Vi har också haft mycket av det i helgen. Ha en bra vecka. Vi hörs! KRAM

2009-10-04 @ 21:33:49
URL: http://ilivetshandelser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0