HEMMA

Nu är jag hemma igen efter några dagar i fjällen. Resan har gått SÅ mycket BÄTTRE än jag någonsin vågat tor! Hemlängtan var inte så stor som jag trodde den skulle vara, vilket var skönt för den var jag nästan mest rädd för. Omringad av människor nästan dygnet runt finns det inte så mycket tid över till att längta hem, men att få kliva innanför dörren i går och mötas av en kram av älskade M var underbart. Thyra sov tyvärr när jag kom hem men vi får mysa extra mycket i dag i stället.

Alla elever skötte sig under resan och i den stugan jag bodde var det lugnt och alla tog sitt ansvar, många skratt fick vi :) Jag blev inte avskräckt från att åka fler gånger, men jag känner nu när man kommit hem och landat lite att jag är bra trött. Som lärare/vuxen har jag ett ansvar dygnet runt när man är i väg och det gör att man inte riktigt slappnar av. I dag hämtade jag Thyra direkt efter lunch så nu sover hon gott i vagnen på terassen och jag tar igen mig lite i soffan.

Måste säga att jag blev riktigt sugen på att åka upp och åka skidor med Thyra för det var så många småttingar som försökte lära sig åka i barnbacken och Branäs var verkligen ett barnvänligt ställe. Vi bodde kanonbra, det var bara att ta på sig skidorna och staka sig en liten bit så var man vid backen. Kanske får bli en skidresa med familjen längre fram i vinter...



Utsikten från vårt köksfönster, åt andra håller såg man backen :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen hem önskar svärmor o svärfar . Kul att du har haft det bra ses nog snart.

2010-01-29 @ 15:28:25
Postat av: Karin

Tack, vad söta ni är! Borta bra men hemma bäst!

Kramar

2010-01-29 @ 17:52:23
URL: http://justharochnu.blogg.se/
Postat av: Annelie

Ja välkommen hem! Vilken utsikt ni har haft. Men, så sant; borta bra men hemma bäst. ;)Trevlig helg!

2010-01-29 @ 17:53:25
URL: http://lyckakanvaraenton.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0