TRÄDGÅRDSARBETE

När jag kom hem från jobbet idag var grillen tänd och det doftade underbart! Inte helt fel att komma hem till nygrillad korv och två älsklingar!


Middagen idag bestod av korv med bröd...för Thyras del bara bröd



Efter maten satte vi igång med vårt trädgårdsarbete. Jag skrev ju i ett tidigare inlägg att jag blev så inspirerad av Maria så idag var Thyra och M och köpte jord, lökar och täckbark. Vi snyggade till våra rabatter, rensade och fyllde på med ny fräsch jord. Sen satte vi även lökar som förhoppningsvis blir fina rosa blommor i sommar. Thyra tyckte det var jättskoj att hjälpa till, hon både grävde i rabatterna och vattnade blommorna.



Jordsäckarna är spännande att klättra på



 


Gräva i rabatten är jätteskoj!



 


Vattnar lökarna så att vi får fina blommor i våra rabatter till sommaren



Nu slappar vi välförtjänt i soffan och väntar på Desperate Housewives. Imorgon är det som fredag för mig för det är min sista arbetsdag för den här veckan!

Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vad mysigt! Det är SÅ roligt att fixa i trädgården, och förhoppningsvis blir det extra roligt till sommaren när det kommer upp blommor, bär och grönsaker! Kul att Thyra fick vara trädgårdsmästare på sin namnsdag! :)

2009-04-29 @ 04:45:33
Postat av: Karin

Det är jättekul att ha fint i trädgården, men varken jag eller Marcus tycker det är så värst kul att rensa och så, men vi har inte så många rabatter som tur är =)Snart är det dags att plantera i krukor och det är roligare tycker jag!

2009-04-29 @ 10:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0