FINT I TRÄDGÅRDEN

Nu börjar det ta sig i rabatterna här hemma; klematisen växer som hejsan och en vit fin planta som har funnits i rabatten sen vi flyttade in blommar jättefint nu. Nästa helg tänkte jag ordna till krukorna som vi har både på framsidan och baksidan. Jag ska köpa mårbacka-pelargoner och en vit hängpelargon...det kommer bli jättefint!! Sen ska jag köpa en likadan kruka som vi har på framsidan och den ska jag ställa vid garaget och plantera sådana här blommor i...hjälp vilket projekt det blev helt plötsligt, men fint kommer det bli! I år skippar vi fönsterlådorna med blommor i för det är alltid ett stressmoment att gå ut varje kväll och vattna och ta bort vissna blommor, så vi testar att hoppa över det i år.




Fint i rabatten

Kommentarer
Postat av: Annelie

Härligt! Lagom med pyssel ska det vara, så att man har tid att njuta också. Och visst bara ÄLSKAR man pelargoner? Jag är nog uppe i 40 stycken med sticklingarna än så länge... Jag har inte några utomhus än, dock.



Balkonglådorna är knepigast att få till snygga tycker jag också. :)

2009-05-13 @ 20:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0